Marketing w sieci ponadto sprzyja budowaniu pozytywnej opinii o marce i pozwala przedstawić firmę jako eksperta w danej dziedzinie.
Internet daje też wiele możliwości jeśli chodzi o wybór narzędzi promocyjnych, przy czym niekoniecznie muszą to być reklamy ? świetnie sprawdzają się też konta na portalach społecznościowych czy blogi eksperckie.Tego typu usługi oferują obecnie specjalne firmy, dlatego warto skorzystać z ich propozcyji chcąc zareklamować markę w sieci.
Szczególną rolę w procesie pozycjonowania stron odgrywają media społecznościowe takie jak Google+, Facebook, Twitter, które są zintegrowane zazwyczaj z daną stroną internetową. Optymalizację strony podzielić można na działania związane z modyfikacją treści na witrynie (pod kątem fraz, na które zamierza się prowadzić kampanię) oraz zmianami w kodzie strony, niemającymi bezpośredniego wpływu na wygląd serwisu. W skład optymalizacji treści wchodzi m.in.: Dawniej działania te ograniczały się do zmiany treści tagów meta Keywords i Description, których obecność na stronie dla większości współczesnych wyszukiwarek ma znaczenie marginalne. Działania w dużej mierze niewidoczne dla przeciętnego użytkownika strony, mające jednak wpływ na jej indeksowanie i klasyfikacje w wyszukiwarkach to np.: SEF to pojęcie odnoszące się do jasnego i czytelnego formułowania adresów stron internetowych..SEF ma na celu eliminację niezrozumiałego kodu z odnośników stron przy jednoczesnym przekazaniu wartościowych informacji (np.słowa kluczowe) oraz ułatwienia odwiedzającemu poruszanie się po stronie i odszukanie interesujących wiadomości.
SEF ma również pozytywne przełożenie na tzw. optymalizację stron pod kątem wyszukiwarek.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych